Van Melbourne naar Bermagui

8 maart 2015 - Bermagui, Australië

Halls Gap is prachtig. Het ligt midden in 'The Grampians'. Op de camping was toevallig een Dutch weekend. Lekker drop. We hebben een mooie en zware wandeling bij de Mckensie falls gedaan. Daarna Melbourne. Dat was geen succes voor ons. Eenmaal de camping bereikt was er alleen een unpowerd site en alleen op een overflow plek. Dat betekende een soort parkeerplek. Afijn wij besloten Melbourne achter ons te laten en de volgende dag door te reizen. De volgende stop werd Eildon. Een idyllisch plekje aan een meer. De tweede dag hebben we een mooie wandeling gemaakt. Er is daar een dam die best wel indrukwekkend is. Na Eildon hebben we een nacht vrij gekampeerd in Everton. We waren vroeg op en reden om 8.15 weg. Eerst koffie scoren en naar het toilet. Dat laatste is in Australië perfect geregeld. Overal zijn er 'public toilets' schoon en met toiletpapier. Na een prachtige en spectaculaire rit door het Alpine national park wilden wij richting Cooma en Corryong. In het Alpine national park kwamen we trouwens door een skigebied (falls Creek) en hebben we een waterkrachtcentrale bezocht die vanaf 1949 tot 1974 is gebouwd. Indrukwekkend! De weg naar Corryong was een vergissing. Na ongeveer 20 km werd de weg onverhard. In Australië noemen ze dat een dirt road. Dat betekende dat we zeker 25 km door een national park en over hoge bergen met onze gehuurde camper moesten rijden. Wat waren wij blij weer asfalt onder onze wielen te hebben. Allebei waren wij het meest bezorgd over de banden. Ook al reed je maar 20 km per uur dan nog was de weg slecht voor de banden met de vele stenen. In Corryong hebben we twee nachten geboekt zodat we ook weer eens wat konden wassen. In Victoria is het dit weekend een lang weekend ivm Labour day. We zijn dus de grens over gegaan naar New South Wales om daar geen last van te hebben. Inmiddels zitten we nu in Bermaqui.