Afscheid Pak Song en aankomst Bankok

3 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Zondag na het avondeten waren wij aan de beurt voor een afscheid. Omdat wij heel veel met bamboe bezig zijn geweest, kregen we een 'ikea'-bouwpakket voor een trapje. Die is te gebruiken in bijvoorbeeld bloempotten op te zetten. Op het bamboe zelf was door verschillende andere vrijwilligers lieve woordjes geschreven. Een speech  van een van de oprichters van de stichting (TCDF, heel makkelijk te vinden op internet) Ingrid. Zij had ook nog een video voor ons gemaakt. Een leuke afsluiting van een maand vrijwilligerswerk.                                                                                                       Maandagavond om 18.30 gingen we met een taxi naar Lang Suan om de nachttrein naar Bangkok te pakken. We hebben de dag heerlijk relaxed maar uiteindelijk moesten we toch inpakken. De trein vertrok stipt op tijd maar de grootste verrassing was die morgen. Hij was namelijk op de minuut nauwkeurig op tijd en dat schijnt heel bijzonder te zijn. Afijn om 6.30 in Bankok en met de tuk tuk naar ons hotelletje, Shanti Lodge. Het slapen in de trein viel overigens niet mee. We sliepen in een slaapcoupé van 12 met airco. Helemaal prima maar die trein die schud en moet regelmatig stilstaan en weer optrekken  om een andere te laten passeren. Her is namelijk enkel spoor. Vandaag de buurt een beetje verkend. Een andere jungle dan in Pak Song-:). Morgen gaan we fietsen en maken een boottocht met de bekende organisatie Co van Kessel.

1. Anneke:
    3 februari 2015