Laatste week Thailand

31 januari 2015 - Thailand, Thailand

In Ranong zijn we dus naar de hotsprings geweest. Wij hebben de luxe variant genomen. 40 Bath (nog geen 1 euro 20) entree en een schone handdoek en vrijwel alleen. Er waren vier baden waarbij de grootste veel te heet was voor ons. Maar ook een paar Thai die er waren vonden het veel te heet. De andere waren heerlijk. Na de hotsprings (we hadden toen al de tempel daar gezien en ergens wat gegeten) hebben wij ons laten verwennen met een massage. We konden tegelijk en lagen naast elkaar. Leuk hoor. Een van de masseuses kon wat engels en we hadden een leuk gesprek.

's-avonds in Ranong lekker bij een Italiaans restaurant gegeten. Heerlijke salade en een pizza. De volgende dag weer terug naar 'ons huisje'. Overigens kost een hotelovernachting ons in Ranong 350 Bath per nacht (10 euro ). Naast het hotel is een soort garagebox waar je kunt ontbijten. Zij zijn redelijk op westers georiënteerd dus zelf gemaakt bruin brood en heerlijke yoghurt met müsli en fruit. En de koffie is super --:). Woensdag en donderdag gewerkt en donderdagmiddag fietsen gehuurd en naar Phato geweest. Maar 12 kilometer maar met deze fietsen en de heuvels ver zat.

vrijdag moesten we snipperen omdat we een visum moesten hebben . Op naar Ranong met ingrid van TCDF die ook verlenging nodig had. Zij woont hier al 14 jaar zodat ze bijna een local is. Dat is dan een voordeel omdat zij weet hoe eea werkt en we moesten nog wat boodschappen doen en dan kom je op plekken waar je anders niet komt. Dat gold ook voor de lunch. Een restaurantje langs de weg terug waar we anders nooit zouden stoppen.

Vandaag zaterdag onze laatste werkdag. We hebben een bamboeconstructie gemaakt voor boontjes te begeleiden. Een leuke job om af te ronden. Morgen verwennen wij ons zelf met een massage in de bungalow. 2,5 uur per persoon. Eerst schubben en aansluitend olie-massage.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gabriëlla:
    2 februari 2015
    Wat een belevenissen, super. Op naar het volgende avontuur, awesome. Goede reis en tot het volgende reisverslag.
  2. Anneke:
    3 februari 2015
    Loes en arie, wat gaat de tijd toch snel hè! De maand in Thailand is alweer om. En die hotpants baden heerlijk hè, wij hebben dat ook in New zealand gedaan, dat is echt genieten. Ik wens jullie een hele fijne en tijd in Australië en een goede vlucht. Liefs Anneke
  3. Anneke:
    3 februari 2015
    HaHa, zie dat ik er hotpants ervan gemaakt heb, maar dat moet natuurlijk hotsprings zijn. Foutje bedankt