Zaterdag 17 januari

20 januari 2015 - Thailand, Thailand

De groentevelden zijn bijna klaar nog 4a5 veldjes te gaan. En het hekwerk is ook zo goed als af met een( 'automatische' ) deur. Dat is vooral tegen de kippen die op de velden komen. Die eten de jonge plantjes op en woelen alles kapot.

Wij zijn voor de tweede keer naar Phato geweest om Thais geld te pinnen (10.000bath). Er was markt in Phato. Loes heeft een Thaise broek gescoord en 2 shirt en natuurlijk voor een mooi prijsje.

Er wordt elke dag tegen 17 uur een vuurtje gestookt bij ons huisje tegen de muggen. In Nederland zou dat echt VERBODEN zijn. Alles is nl erg droog.

Wij hebben ook nog een cursus Thais koken gehad. We mochten 3 gerechten uitzoeken. Wij kozen voor pompoen kokos en kip curry, rauwkost  papaya en omelet met groenten van tomaat ui boontjes knoflook en diverse kruiden. Erg leuk om te doen en heerlijk. We moesten het in etappes opeten want het was veel te veel-:).

Afgelopen zaterdag hebben we Engelse les gegeven van 9,45 tot 10,30 aan kinderen tussen 4en 8 jaar. De kinderen beginnen de dag door in 2 rijen  te gaan staan, een rij jongens en een rij meisjes op lengte 2 kinderen (een jongen en een meisje) mochten tijdens het gezamenlijk gezongen volkslied de Thaise vlag hijsen. Vervolgens gingen er 3 meisjes op podium die op muziek aerobic deden. De rest van de kinderen mochten het na doen en wij natuurlijk ook. Daarna volgde nog een yoga les. En toen waren wij echt aan de beurt met Engelse les geven. Wij hebben ons voorbereid wat we zouden doen en hebben gekozen voor de cijfers van 1 tot en met tien 10. Was erg leuk om te doen. Het was goed dat wij eerder een basiscursus Thai hadden gedaan zodat wij de getallen in Thai kenden.

1. Aukje:
    20 januari 2015
    Jeetje,dit klinkt erg goed en het is leuk om te lezen wat jullie steeds doen en meemaken. Ik krijg nu al trek in Thais eten, maar ik moet zeker nog een poos wachten daarop:-((
    Op naar het volgende verhaal
    Groetjes van huize Kamp
  2. Louise:
    21 januari 2015
    Wat geweldig om te lezen en super de foto's zeg..liefs en kusss
    Louise en Marcel
  3. Anneke:
    21 januari 2015
    Mooi stukje hekwerk Arie. Hee Loes wel even je gekochte kleding showen hè. En de Thaise kookkunsten doen jullie vast voor ons, als jullie terug zijn, ik schuif een keer aan. Wat mooi om jullie zo bezig te zien. Geniet!!! Ik geniet van jullie verhalen en foto's.
    Liefs Anneke.
  4. Margaret:
    22 januari 2015
    ha loes en Arie, ik kijk nu al uit naar de uitnodiging om met zijn allen een keer een workshop thais koken van jullie te krijgen. klinkt allemaal heerlijk.
    geniet!
  5. Wolfgang:
    22 januari 2015
    Goed bezig guys !
    Leuk om te volgen....leuke foto's ook.
    Zijn we er toch een beetje bij ;-)
  6. MIEN:
    23 januari 2015
    Lieve Loes en Ari
    Heerlijk om zo bezig te zijn daar,samen genieten.
    Maar dat word hier in nederland straks dus een huis buiten af, eigen groeten tuin kippen konijnen.
    Met een buiten keuken en groot afdak voor alle mee eters.
    Geniet nog samen
    Liefs Mien